Klachtenregeling
Bij Fysio- en manuele therapie Wander doen wij ons
uiterste best om u de beste zorg te bieden. Toch kan het voorkomen dat u niet
tevreden bent over een behandeling, onze dienstverlening of de communicatie.
Wij nemen uw klacht altijd serieus en zien het als een kans om onze zorg verder
te verbeteren.
1. Bespreken van de klacht
1.1. Als u niet tevreden bent, vragen wij u om dit zo snel mogelijk kenbaar te maken. Dit kan mondeling, schriftelijk of via e-mail. Wij stellen het op prijs als u eerst met uw behandelend fysiotherapeut in gesprek gaat. Vaak kan een open gesprek al veel oplossen.
1.2. Indien u de klacht liever bespreekt met iemand anders binnen de praktijk, kunt u contact opnemen met de praktijkhouder.
2. Indienen van een formele klacht
2.1. Als u vindt dat uw klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld, kunt u een formele klacht indienen. Dit kan door een e-mail te sturen naar contact@wanderpal.nl of een schriftelijke klacht te sturen naar: Fysio- en Manuele therapie Wander Marsmanstraat 6 1702GA, Heerhugowaard
2.2. Geef in uw klacht de volgende informatie:
- Uw naam, adres en contactgegevens.
- Een duidelijke omschrijving van de klacht.
- De naam van de betrokken behandelaar of medewerker (indien van toepassing).
- Eventuele relevante data of documenten.
2.3. Na ontvangst van uw klacht sturen wij binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging en informeren wij u over de verdere procedure.
3. Interne afhandeling
3.1. De praktijkhouder of een andere onafhankelijke medewerker onderzoekt uw klacht zorgvuldig.
3.2. Binnen 4 weken ontvangt u een schriftelijke reactie met onze bevindingen en, indien mogelijk, een oplossing.
3.3. Indien de klacht meer tijd vereist, informeren wij u hierover en geven wij een indicatie van de verlenging.
4. Klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF)
Indien uw klacht door middel van bovenstaande stappen niet naar tevredenheid is afgehandeld, kunt u gebruikmaken van de wettelijk goedgekeurde klachtenprocedure van de beroepsvereniging voor fysiotherapeuten, het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF).
De praktijk Fysio- en Manuele therapie Wander is aangesloten bij deze Klachtenregeling van het KNGF. Via deze regeling krijgt u toegang tot een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris:
- Bekijkt uw klacht zorgvuldig.
- Geeft advies over het indienen van uw klacht.
- Helpt u bij het formuleren van uw klacht.
- Ondersteunt u bij het zoeken naar een passende oplossing.
Neem hiervoor contact op met KNGF Ledenvoorlichting via telefoonnummer 033 – 467 2900 of email klachtenregeling@kngf.nl
5. Vertrouwelijkheid
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Uw gegevens worden alleen gedeeld met betrokken partijen en worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor de afhandeling van de klacht.
6. Contactgegevens
Heeft u vragen over onze klachtenregeling of wilt u een klacht indienen? Neem contact op via:
Email: contact@wanderpal.nl
Tel nr.: 0722340064
Adres: Marsmanstraat 8, 1702GA, Heerhugowaard